Blogger Layouts

Friday 29 July 2011

Yakinlah Kepada Nya...

Dengan nama Allah yang Pemurah lagi Maha Penyayang--


Kita hanya mampu merancang, Allah jua lah yang menentukan..
Lihatlan pada diri kita sekarang, tidak semua yg dirancang menjadi kenyataan..
TETAPI, Yakin lah! Segala-galanya Allah telah takdirkan utk kita..
Dan itu adalah yg terbaik, walau ia amat pahit untuk kita telan..





Ya! Ini lah yang mengadi pegangan hidupku selama ini..
Alhamdulullah, Allah masih izinkan aku untuk terus bernafas di bumi Nya ini..
Terlalu banyak dugaan dan cabaran yang telah aku lalui selama lebih 20 tahun 
aku berpijak di bumi Nya ini.. Terlalu banyak.. Tetapi aku percaya, ia bukan lah
untuk menjatuhkan aku, tetapi ia ingin mengajak ku semakin dekat dengan Pencipyaku..




Subahanallah.. Alhamdulillah.. Allahhuakbar....
Aku menyayagi Mu Ya Allah, aku mencintai Mu Ya Allah, 
Tetapi, layakkah aku menjadi kekasih mu? 
Aku malu Ya Allah, aku malu akan dosa2 ku, aku malu pada Mu..
Aku hanya Hamba Mu yang hina, penuh dosa,  sering alpa dan leka...

Ya Rabbi..
Hanya pada Mu tempat ku bemohon dan merayu..
Engkau lah yg menciptakan aku, dan Engkau jualan yang akan menjemput ku kelak..
Aku merayu pada Mu Ya Allah, agar Kau jgn sesekali tinggal kan aku..
Aku ingin Mu bersama ku seumur hidupku..
Pimpimlah aku agar sentiasa berada di jalan Mu, Jalan yg Kau Redhai..

Ya Allah yang Maha Permurah..
Terimalah taubat ku, ampunilah segala dosa2 ku..
Aku hanya hamba Mu yang kerdil dan hina...
Tetapkan lah iman ku agar aku sentiasa melakukan suruhan Mu..
Sesungguhnya Engkau adalah dekat Ya Allah.. 
Ku insafi diri ini, aku hanya hamba Mu yg lemah..

Subahanallah, Alhamdulillah, Allahhuakbar... :(

Rintihan hati dari hamba Mu......




0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...