Blogger Layouts

Friday 29 July 2011

Tersungkur di bumi sendiri...


--Assalamualaikum--
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang....

Pernah suatu ketika dahulu aku jatuh tersungkur, rebah tak berdaya untuk bangun..
Aku menagis, meratap memarahi diri dan takdir..
Aku tidak redha dengan ketentuan ilahi, hilang pertimbangan dan kesabaran..
Pada siapakah harusku curahkan, rasa kecewa dan kesakitan..

Aku lupa akan Dia, aku lupa ini adalah ujian dari Nya,
Aku terus alpa, alpa dan alpa......
Sehinggakan pada suatu saat, aku tidak lagi terdaya...
Aku semakin lemah dan hanya mampu berserah..

“Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan: “Kami telah beriman”, sedang mereka tidak lagi diuji ??” [Al-Ankabut, 29:2]



Ya Allah! Aku sedang di uji oleh Mu...
Kesedihan itu adalah ujian, kesakitan itu adalah ujian, kekecewaan itu adalah ujian..
Ya Allah, Engkau sedang meguji ku, kerana Kau tak mahu aku melupakan Mu..
Engkau menguji Hamba Mu kerana Engkau mencintai mereka...



Sesungguhnya Allah itu Hidup dan Maha Pemberi, Dia malu jika seseorang mengangkat kedua tangannya kepadaNya lalu Dia mengembalikan kedua tangannya (membalas doa orang itu) dalam keadaan kosong serta rugi.” [Hadis riwayat Tirmidzi]





:: Didiklah diri kita agar pertama sekali yg kita ingat semasa diuji, adalah Allah..
:: Tarbiyahkan lah diri kita agar pertama sekali disebut tika di uji adalah INALILLAH HI WAINA ILAIHI RAJI'UN....
p/S : Allah menguji mu kerana Allah mencintai mu... (T_T)


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...